1. Uluslararası KIBATEK Yaz Edebiyat Buluşması ( 2 )

2 Ağustos sabahı, oda arkadaşım Gülen ile erkenden kalkıp kahvaltı yapıyoruz. Hazırız. Arkadaşlar gelip bizi alacak.

Seferihisar'a doğru yola çıkıyoruz. Yolculuk tahminen bir buçuk saat sürecek. Özel bir araçla gitmenin avantajlı tarafı çok elbette...

İranlı ve Arnavut arkadaşlarımızla da tanışıp tatlı bir sohbete dalıyoruz.

Seferihisar Belediyesi önünde buluşuyoruz. Başkanı ziyaret edeceğiz. Başka etkinlikler de olduğundan salonda Belediye Başkan Yardımcısı tarafından karşılanıyoruz.

KIBATEK Başkanı ve kurucu başkanın, belediye başkanının konuşmalarının ardından her ülke temsilcisi ülkesini ve kendini tanıtıyor.

Ülkelerimizden getirdiğimiz hediye, broşür ve kitapları kendilerine takdim ediyoruz. Fotoğraflar çekiliyor ve otele gidiyoruz.

Otelimiz harika bir tatil beldesi olan SIĞACIK'ta....

Otele vardığımızda odalarımızın hazırlanması İçin biraz bekliyoruz. Beklediğimize değiyor. Son derece zevkle döşenmiş, tertemiz pırıl pırıl kocaman bir oda...

Bu kez Gürcistan'ın İZMİR Konsolosun Makvala ile odamı paylaşacağım. Onu neredeyse 10 yıldır tanıyorum ve çok da güzel anlaşıyoruz...

Bu bölümde size bu günün program akışını sunmalıyım...

15.ULUSLARARASI KIBATEK YAZ EDEBİYAT BULUŞMASI
2-4 Ağustos 2019 / Seferihisar

I.DÜZENLEYEN KURULUŞLAR :
Seferihisar Belediyesi,KIBATEK,DOĞÇEKDER
II.ONUR KURULU:
1) İsmail YETİŞKİN (Seferihisar Belediye Başkanı)
2) Dr.Mevlüt KAPLAN (KIBATEK Dernek Genel Başkanı)
III.DÜZENLEME KURULU :
Bilge YETİŞKİN (Seferihisar Belediyesi Kültür Müdürlüğü,Koordinatör)
1) Cafer ÖZ ( KIBATEK Yönetim Kurulu Üyesi)
2) .........(DOĞÇEKDER Temsilcisi)
3) Feyyaz SAĞLAM (KIBATEK Onursal Başkanı,Uluslararası Organizasyon)
IV.KATILAN ÜLKELER : Almanya,KKTC,Azerbaycan,İran,Arnavutluk,Irak,Yunanistan,Bulgaristan,Türkiye (1 ülke daha eklenecek.)
V.PROGRAM:

2 Ağustos 2019 Cuma:
11.00 : Katılımcı konukların Seferihisar Belediyesi'nde buluşmaları.Otele transfer,öğle yemeği.
14.00 : Uluslararası KIBATEK heyetinin Belediye Başkanı İsmail YETİŞKİN'i ziyaretleri, tanışma, hediye takdimi,
toplu fotoğraf çekimi,
15.00 : Sığacık Kale İçi Ziyareti,Kaleiçi'ndeki Sanat Kuruluşlarını Ziyaret.
16.00 : Otele dönüş.
17.00 : Akşam Yemeği
20.00 :Doğanbey Meltem Tur'da KİBATEK Şiir ve Edebiyat Etkinliği
👏⭐️👏⭐️👏⭐️👏

Odalarımıza yerleşip bir duş alıyoruz ve Kaleiçi'ni ziyarete gidiyoruz.

Gerçekten otantik bir yer. Koruma altına alınmış alanda kafeler, butik otel ve pansiyonlar göz alıcı...

Yöresel yemek, tatlı, elişleri, hediyelikler... Sokakların büyülü havası insanı sarıp sarmalıyor. Her köşede bizi bekleyen yerler var. Ünlülere ait yerlerde dondurma ikramları, piyano dinletisi ve çay molaları arasında küçük hatıra eşyaları satın alıyoruz.

Sevgili Cafer ÖZ'ün emekleri ile harika bir program akışı var.

Derken otele dönüp hazırlanıyoruz. Meltem Tur'da akşam yemeği ve şiir gecesi var.

Burası şirin bir sayfiye sitesi... Aynı model evler ama binbir çeşit ağaç ve çiçek...

Konuk şairlerin yanı sıra yerli şair ve sanatçılar da var. Kimi halk türküsü kimi de nostaljik müziklerle geceye eşlik ediyor.

Tatlı tatlı esen meltem eşliğinde hoş bir gece geçiriyoruz.

Yarın yorucu ve yoğun bir gün olacak. Otele dönüyoruz.

3 Ağustos günü bildirilerimizi paylaşma günü...
programda şunlar var.

3 Ağustos 2019 Cumartesi:
08.00 / 09.00 : Otelde Kahvaltı
10.00 / 12.00 : Etkinlik Bilimsel Oturumu:

ULUSLARARASI DÜNYADA TÜRKÇE VE TÜRK EDEBİYATLARI FORUMU

Yöneten : Feyyaz SAĞLAM (Dokuz Eylül Üniversitesi Öğr.Gör. / KIBATEK Onursal Başkanı)
Bildirilerin sunulması:
1) Yücel FEYZİOĞLU (Yazar,Köln,ALMANYA) 'Türk Dünyası Masalları'
2) Ayşe TURAL ( Rauf Denktaş Üniversitesi ,Öğretim Elemanı /Şair-Yazar-Gazeteci-Tv Program Yapımcısı / Lefkoşa - KKTC ) ' Kıbrıs Türkleri Edebiyatı Son Gelişmeler'
3) Mariam GHARAKHANİ ( Öğretim Görevlisi,Çevirmen, İsfahan -İRAN) ' 20 .Yüzyıl İran Edebiyatı , Türk Edebiyatı İlişkilerine Bir Bakış'
4) Şirin SALİMOVA (Şair-Yazar,Nevrekop / BULGARİSTAN)
5) Vaad Miktat Cemal HAVDİ (Şair-Yazar) Kerkük,IRAK
6) Edanur İNCE (Şair-Yazar, Gümülcine / YUNANİSTAN) ' Genç Şairler Gözünden Batı Trakya Türk Edebiyatı'
7) Zamina BABAYEVA ( Akademisyen,Müzisyen) 'Azarbaycan –Türkiye Kültürel Elagelerinde Nazım Hikmet & Arif Melikov'
8) Gülen SERİN ( Mersin Belediyesi Kültür Müdürlüğü,Tiyatro Sanatçısı,Yönetmen) 'Türk Dünyası Tiyatro Faaliyetlerinde Türkiye Türkçesi'nin Konumu : Kıbrıs-Balkanlar- Irak Örnekleri'
9) Shefqet BALLA (Şair-Yazar-Çevirmen) 'Arnavutluk'ta Türkçe ve Türkoloji'

Etkinlik TEOS YAZARLAR EVİNDE yapılıyor.

Bildiriler hayli uzun. Bu nedenle özet geçiyoruz ister istemez. Biliyoruz ki etkinlik sonrası kitap haline getirilecek. İşte o zaman kapsamlı hazırlıklar elimizde bulunacak. Yine de çok yararlı bilgiler ediniyoruz.

Devamı gelecek sayıda yer alacak...