Güney Kıbrıs’ta 2024’te satılan taşınmazların yüzde 27’si AB dışından yabancılara geçti.
Özellikle Lübnan, Çin ve Rusya vatandaşları tarafından alınan taşınmazlar, Baf ve Larnaka başta olmak üzere çeşitli bölgelerde yoğunlaştı. AKEL’li milletvekilleri, hassas devlet birimlerinin yakınındaki satışların ulusal güvenliği ve taşınmaz piyasasını etkileyebileceği uyarısında bulundu. Habere göre, Sayıştay Başkanlığı raporu 2024’te toplam 15 bin 797 taşınmaz mal satışı yapıldığını, bunların 4 bin 321’inin (yüzde 27) yabancılara satıldığını gösteriyor. Raporda, Rum şirketlerin yabancılara hisse devirlerini kapsamadığı için gerçek rakamların çok daha yüksek olabileceği işaret edildi. Rapora göre, 2025’in ilk 7 ayında yabancılara taşınmaz mal satışı yüzde 26’ya ulaştı. AB dışındaki ülke vatandaşlarının taşınmaz mal alımında birinci sırayı bin 373 ile (yüzde 44,2) Baf aldı, onu bin 136 (yüzde 33,9) ile Larnaka izliyor. Mağusa ve Limasol’da oran yüzde 26’ya ulaşırken Lefkoşa’nın Rum kesiminde yüzde ise bu oran 7,7’de kaldı.
Kıbrıs sorununda gözler New York’taki Guterres-Holguin görüşmesinde
Konstantinos Kombos: Gazze toplantısının organizatörü değiliz, katılmıyoruz da
Rum Meclisi'nde trafik kamerası cezaları tartışıldı
KONUT SATIŞLARI YÜZDE 10 ARTTI
RUMLARIN UMUDU: TÜRKİYE İKİ DEVLETLİ TEZDEN VAZGEÇEBİLİR!
Güney Kıbrıs'ta kayıp yabancı öğrencinin cesedi bulundu
ABD KONGRE HEYETİ RUM LİDERLE GÖRÜŞTÜ
GUTERRES’İN BİR PLANI VAR!
AB’DEN KIBRIS SORUNUNDA DAHA AKTİF ROL TALEP ETTİ