Cumhurbaşkanı Ersin Tatar, Barış Harekatı’nın 50. yılı nedeniyle düzenlenen etkinliklere katılmak ve temaslarda bulunmak amacıyla İstanbul’a gitti.
Tatar, İstanbul Üniversitesi’nde “Kıbrıs Barış Harekatı’nın 50. Yılında Süregelen Sorunlar ve Çözüm Arayışları Uluslararası Kıbrıs Sempozyumu’nda konuştu. Tatar, Doğu Akdeniz’de bir Türk devletinin kurulmasıyla büyük bir başarı öyküsünün yazıldığını söyledi. Tatar, bu yıl Barış Harekatı’nın 50. yılının kutlandığını ve mesajlar verildiğini belirterek, adada kalıcı çözümün başarılması için iki devletli siyaset vurgusu yaptı. Kıbrıs Türk halkının egemenliğinin bir hak olduğunu ve bu hakkın uluslararası toplum tarafından göz ardı edildiğini belirten Tatar, federal bir çözümde, Türkiye’nin Avrupa Birliği’nde olmamasından dolayı yaşanabilecek tehlikelere değindi; Doğu Akdeniz’de bir Türk devleti olan KKTC’nin stratejik önemine işaret etti.
“Seçim ve Halkoylaması (Değişiklik) Yasa Tasarısı” da masada: 5 yasa tasarısı görüşüldü
Öztürkler, TÜRKPA Genel Merkezi'ni ziyaret etti: KKTC'nin Türk dünyasındaki temsili daha da güçlenmeli
SPOR BÜTÇESİ 20 MİLYONDAN 1 MİLYAR TL’YE YÜKSELTİLDİ!
KIBRIS'TA GELECEK ORTAK AKILLA İNŞA EDİLECEK!..
TÜRKİYE’NİN ONAY VERMEDİĞİ HİÇBİR ÖNERİ HAYATA GEÇMEZ
HEDEFİMİZ İSTİKRARLI BİR HÜKÜMET
ARKLI İLE ÇELER’DEN SİYASİ TANGO!
BRTK YASASI OY BİRLİĞİYLE GENEL KURUL’A SEVK EDİLDİ
“KIBRIS TÜRKÜ EŞEK DEĞİLDİR HAVUCUN PEŞİNDEN GİTMEYECEK”