İşverenler Sendikası Başkanı Metin Arhun, Ada TV’de katıldığı programda çarpıcı açıklamalarda bulundu.
Kuzey Kıbrıs’ta 110 bin kişinin çalışma izinli olarak bulunduğunu kaydeden Arhun, bunun ülkenin kendi işgücü ihtiyacını karşılayamadığının açık bir göstergesi olduğunu söyledi. KKTC vatandaşları için işverene yemek, yatacak yer ya da ulaşım gibi ek maliyetler oluşmadığını vurgulayan Arhun, “Çünkü bu çalışanlar evlerinden işe geliyor. Öğle yemeğini evde yiyor, akşam evine dönüyor. Ama üçüncü ülkelerden gelen kişilere biz bu imkânları sağlamak zorundayız” dedi. Arhun, yüzde 40'a varan asgari ücret farkının da bu maliyet unsurlarından kaynaklandığını kaydetti. “Bu teşvikler yerli çalışanı etkilemeyecek, vatandaşlarımızın endişeye kapılmasına gerek yok” ifadelerini kullandı.
YARIN BORÇLANMA İÇİN İHALEYE ÇIKIYOR
ÜLKEDEKİ SORUNLARIN ANASI ENFLASYONDUR
YENİ VERGİ REJİMİ OLUŞTURULUYOR!
ESNAFA 3 MİLYON EURO’LUK KAYNAK
ASGARİ ÜCRETİ ARTIRIP BİR YERE VARAMAYIZ
KTEZO: 'Düşük faizli kredi uygulaması devam ediyor'
ASGARİ ÜCRET TESPİT KOMİSYONU TEMMUZ AYINDA TOPLANACAK
ASGARİ ÜCRET MASASI ÇAĞRISI
HAYAT PAHALILIĞIYLA MÜCADELE EN ÖNEMLİ BAŞLIKTAN BİRİ OLACAK